Ezüst gazdaság

~ Első konferencia ~



~ Hasznos információk ~

Tudatos öregedés facebook oldal

Idős, beteg családtag ápolása, a szendvicsgeneráció önsegítő csoportja csoport facebook.

https://tudatosoregedes.org/category/ezust-gazdasag/

Nagyon sok jó ötlet van az oldalon minden kategóriában és folyamatosan jelennek meg új cikkek is.

Wikipédia

Az Ezüst Gazdaság olyan javak és szolgáltatások előállítása, elosztása és fogyasztása, melyek az öregedő emberek vásárlói potenciálját célozzák meg, kielégítve ezzel a fogyasztási, életmódbeli és egészségügyi szükségleteiket.

https://tudatosoregedes.org/2020/08/02/idosgondozasi-ugynokseg/
https://tudatosoregedes.org/tag/ezust-gazdasag/


~ EZÜST GAZDASÁG ~

Az Ezüst Gazdaság egy viszonylag fiatal fogalom/jelenség, ami az idősek igényeit, az elöregedő társadalom folyamatait vizsgája, elsősorban gazdasági szemüvegen keresztül. Lényegét tekintve arról szól, hogy mivel sok ország, társadalom, így Magyarország is „öregszik”, az idős emberek egyre nagyobb tömegeinek jelennek meg speciális igényei, szükségletei, amikről mint önálló gazdasági tényezőről is érdemes gondolkodni.

Az Ezüst Gazdaság olyan javak és szolgáltatások előállítása, elosztása és fogyasztása, melyek az idősödő emberek vásárlói potenciálját célozzák meg, kielégítve ezzel a fogyasztási, életmódbeli és egészségügyi szükségleteiket.

Az Ezüst Gazdaság az 50+-os korcsoportot veszi figyelembe.

Az Ezüst Gazdaság nem kizárólag új termékek, szolgáltatások fejlesztéséről szól, hanem arról is, hogy feltérképezzük a jelenlegi termékeket és szolgáltatásokat, melyek hasznosak és értékesek az élményteli, tudatos öregedés, a minőségi időskor megteremtésének folyamatában, azokat könnyen elérhetővé téve, esetleg csomagba szervezve, marketing tevékenységgel alátámasztva kínáljuk az 50+-os generációknak.

Az Ezüst Gazdaság fejlesztése során az 50+ korosztály életének számtalan területe érintett, így például az egészség, a táplálkozás, a szabadidő, a jóllét (wellbeing), pénzügyek, utazás/szállítás/közlekedés, lakhatás, oktatás, munkavállalás, gondoskodás, idősgondozás, életminőség stb.

Ha Ezüst Gazdaságról beszélünk, akkor elsődleges fogyasztóként az itt élő, vagy éppen a gazdaságfejlesztési törekvéseink hatására térségünkbe érkező 50 év feletti korosztály definiálható, másodlagos célcsoportként pedig az 50 év feletti alkalmazottak, munkaadók vagy betelepülni szándékozók.

Érdemes tehát térségünk adottságait ezen szempontok alapján számba venni! Sőt, térségünk határain túlmutató kitekintést tenni egyes ágazatok esetében pl, gyógyfürdők feltérképezése.

Az elsődleges célcsoportot érintő ágazatok többek között:

  • vendéglátás, turizmus, idegenforgalom (pl. szálláshelyek, helyi attrakciók, nyugdíjasokra szabott szállodai és éttermi ajánlatok, kedvezményes üdülések, gyógyfürdő, wellness),
  • kereskedelmi szolgáltatások (élelmiszer, ruházat, benzinkút stb.),
  • élelmiszeripar (pl. helyi termékek; glutén, cukor-és laktózmentes élelmiszerek; háztáji jellegű ételek; reform és bio élelmiszerek),
  • szabadidő, sport, egészséges életvitel (pl. szabadtéri fittness parkok, futópályák, túraútvonalak, szervezett kirándulások, nyugdíjas klubok, bajnokságok, sport napok, versenyek szépkorúak számára, nyugdíjas-és gyógytorna, fizioterápia, masszázs, akupunktúra),
  • kultúra, szórakoztatóipar (pl. koncertek, zenei- és gasztronómiai fesztiválok, előadások, tánctanfolyamok),
  • egészségügy (pl. rekreációs központok, egészségügyi központok, rehabilitációs centrumok, fürdők, gyógyászati segédeszközök és kezelések),
  • bentlakásos ellátás biztosítása, nappali ellátás biztosítása, házi ápoló szolgálat, életmentő pont- jelezve az igénybevétel feltételeit,
  • gyógyszer, gyógyhatású készítmények kereskedelme,
  •  szépségipar (pl. fodrászat, kozmetika, manikűr, pedikűr, esztétikai fogászat, plasztikai sebészet),
  • építőipar (pl. akadálymentesítés, liftek beépítése, idősek otthona, családi házhoz hozzá építés, vagy gyerekszobából vendégszoba építés),
  • oktatás, képzés (pl. Senior Akadémia, nyelvtanfolyamok, e-ügyintézés, kompetencia fejlesztés),
  • távközlés, elektronika és számítástechnika, biztonságtechnika, tájékoztató és kommunikációs technológiák (pl. riasztó berendezések, segélyhívók, programok és szoftverek, okos eszközök, okos otthonok),
  • bank, pénzügy, biztosítás, jogi szolgáltatás (pl. nyugdíjas bankszámlák, időskori és kegyeleti biztosítás),
  • közlekedés (pl. falugondnoki járatok, közösségi közlekedés, taxi szolgáltatások),
  • közéleti szerepvállalás, önkéntesség  lehetőségei (civil szervezetek, közösségi kezdeményezések, önkéntes fogadó szervezetek),
  • média (pl. nyomtatott vagy elektronikus tartalmú anyagok nagyobb méretű betűkkel).

A másodlagos célcsoport számára többek között:

  • munkaközvetítő cégek, munkáltatók, alternatív jövedelemhez jutás lehetőségei (álláskeresés 50 év felettiek számára),
  • ügyintésében való segítségnyújtás (pl. DJP Pontok).

 

%d blogger ezt szereti: